Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Tandkassen.dk. Betingelserne gælder i alle tilfælde hvor der ikke foreligger anden skriftlig aftale mellem dig (køber) og Tandkassen.dk.

Generel information
Tandkassen.dk er en dansk abonnements tjeneste.

E-Business Denmark ApS
Vesterled 4
9000 Aalborg
CVR: 40174109

Betaling
Hos Tandkassen.dk godtager vi følgende betalingsformer:

  • Betalingskort, herunder Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron & MasterCard

Beløbet vil først blive trukket fra din konto, når din vare er blevet afsendt fra vores lager.
Alle priser er i danske kroner og inkl. moms og andre afgifter.

Der tages forbehold for:

  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer og trykfejl

Ordrebekræftelse
Når du modtager ordrebekræftelsen, skal du kontrollere, at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis du opdager fejl, eller har ændringer til din ordre bedes du kontakte os på kundeservice@tandkassen.dk.

Levering
Alle pakker leveres med Post Nord, og leveres normalt indenfor 5 dage. Vi har sørget for, at alle vores forsendelser passer til normale postkasser og brevsprækker.

Tandkassen.dk sender alle pakker fragtfrit.
Tandkassen.dk leverer kun til Danmark.

Fortrydelsesretten
I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Du har altså 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager dine varer. Fortrydelsesretten kan kun benyttes, hvis varen returneres i væsentlig samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, som forringer salgsværdien væsentligt. Brugte børstehoveder returneres eksempelvis ikke. Hvis du fortryder dit køb, kan du enten nægte modtagelse af pakken eller sende varen retur til:

E-Business Denmark ApS
Vesterled 4
9000 Aalborg

Vi beder dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt på Tandkassen.dk.

Nægter du modtagelsen af pakken, eller lader være med, at afhente den på posthuset/pakkeshoppen, vil du blive opkrævet forsendelsesudgiften for at Post Danmark returnerer pakken til os.

Vi anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Tandkassen.dk. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kundeservice@tandkassen.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Post Danmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Tandkassen.dk, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du har modtaget mangelfuld eller fejlvare. Ved returnering er det dit ansvar, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur
Produktet skal være i sin oprindelig tilstand og forsegling intakt, for at blive godkendt til ombytning eller annullering af ordre.

Reklamationsret
Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Tandkassen.dk, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Du er forpligtiget til at angive, og på forlangende, vise, hvordan fejlen eller manglen viser sig. Som udgangspunkt kan du kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter, du har fået varen leveret. Klageretten gælder for fabrikationsfejl, ikke slid som følge af brug af varen.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, Tandkassen.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysninger slettes eller anonymiseres løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes. Personoplysninger gemmes højst i 12 måneder efter sidste brug.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Oplysninger afgivet til Tandkassen.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Tandkassen.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Tandkassen.dk via e-mail kundeservice@tandkassen.dk

Klage
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til klage@tandkassen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet – www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Abonnementsvilkår

Aftalens indgåelse
Abonnementsbetingelserne gælder for alle typer af vores abonnementer. Ændringer i navn, adresse, e-mail eller betalingsoplysninger skal straks skriftligt meddeles til Tandkassen.dk, på kundeservice@tandkassen.dk, ændres via din konto på vores website eller via brev til adressen:
E-Business Denmark ApS
Vesterled 4
9000 Aalborg

Du vil modtage en kvittering for din abonnementsaftale via e-mail.

Første måned er til 0 kr., derefter vil betalingen automatisk blive trukket fra det tilmeldte betalingskort.

Ændring af abonnementstype

Ændringer i abonnementstype kan laves på ”Min Profil”, eller ved at kontakte os på kundeservice@tandkassen.dk. Ændringen skal foretages mindst 1 måned før næste sending, ellers vil ændringen først træde i kraft ved næste forsendelse.

Abonnementsperiode- og opsigelse
Aftalen er gældende fra den dag, hvor du indgår abonnementsaftalen, og fortsætter til du opsiger abonnementet, eller ved manglende betaling. Abonnementet kan opsiges når du ønsker det, med øjeblikkelig virkning, du binder dig ikke for noget ved Tandkassen.dk. Dog skal abonnementet opsiges inden vi har sendt den pågældende levering, har du allerede modtaget leveringen, skal du gøre brug af fortrydelsesretten. Opsigelse skal ske via din egen konto side via vores website, skriftligt til Tandkassen.dk på kundeservice@tandkassen.dk eller via brev til adressen:
E-Business Denmark ApS
Vesterled 4
9000 Aalborg

Hvornår trækker vi pengene for dit abonnement?
Betaling for dit abonnement vil blive trukket når vi har afsendt din ordre. Du vil i forbindelse med at pengene bliver trukket, modtage en mail med oplysninger om, hvilket beløb og hvad ordren indeholder. Beløbet, der bliver trukket, vil være det beløb, der matcher den abonnementsløsning du har bestilt. Pengene bliver trukket den dag, din ordre bliver afsendt jf. den cyklus du er. Din første ordre vil altid blive sendt den første hverdag efter din bestilling. Dette vil også være gældende for deres fremtidige modtagelser af vores abonnementsløsninger.

Du modtager pakker med 3 måneders mellemrum, og altid første hverdag i den pågældende måned – hvis du bestiller din første pakke midt i en måned, så vil datoen bestemme hvilken cyklus du kommer ind i. Bestiller du, f.eks. din første pakke fra, d.1/09 – 14/09, så vil din cyklus være hver 3. måned fra d.01/09, og bestiller du fra d.15/09 – 30/09, så vil din cyklus være hver 3. måned fra d.01/10.

  • F.eks. Du tilmelder dig en af vores pakker d.04/09, så vil din næste pakke komme d.01/12
  • F.eks. Du tilmelder dig en af vores pakker d.18/09, så vil din næste pakke komme d.01/01

Betaling
Betaling for levering trækkes på dit betalingskort samme dag som afsendelse finder sted. Pakker afsendes via Post Danmark. Kvittering for hvert køb via betalingskort fremsendes pr. email. Ellers kan der altid via din konto på Tandkassen.dk opnås adgang til ordrehistorik, kvitteringer samt abonnementsinfo, se mere på din konto. Hvis betaling ikke sker senest ved forfald, opkræves et gebyr for hver rykkerskrivelse på 10 % af regningens størrelse. Ved en for sen betaling forbeholder Tandkassen.dk sig ret til at pålægge morarenter i henhold til renteloven §5, stk. 1. Modtages betaling for abonnement ikke, kan Tandkassen.dk uden varsel ophæve abonnementsaftalen.

Ændring af betalingsoplysninger
Såfremt De får nyt betalingskort eller De under andre omstændigheder ændrer betalingsoplysninger, er det vigtigt at De går ind på deres profil og ændre Deres oplysninger. Hvis De ikke ændrer dine oplysninger, vil Tandkassen.dk ikke have mulighed for, at trække betaling for Deres ordre, og De vil dermed ingen varer modtage. Hvis De er i tvivl er De meget velkommen til, at kontakte os på kundeservice@tandkassen.dk. Alternativt kan du slette dit abonnement og oprette et nyt med de korrekte kortdata.

Ændring af betingelserne i abonnementer
Ændringer af denne aftale som vil være til kundens fordel, herunder pris- og gebyrnedsættelse, kan af Tandkassen.dk foretages uden forudgående varsel herom. Ændringer af denne aftale til ugunst for kunden, herunder pris- og gebyrstigninger, meddeles med et varsel på minimum 30 dage.

De skal være fyldt 18 år for at oprette et abonnement ved Tandkassen.dk. Er de under 18 skal vi have samtykke fra Deres forældre.

Du anses for at have godkendt ændringerne, hvis du ikke har meddelt os andet inden den dato, hvor ændringerne træder i kraft. Gældende priser og abonnementsbetingelser er tilgængelig på www.tandkassen.dk.

Misligholdelse
Hvis du misligholder din abonnementsaftale eller abonnementsbetingelserne, er Tandkassen.dk berettiget til at ophæve dit abonnement uden varsel.